[Video] Cara unik orang asli Afrika mendapatkan air

Sekiranya anda ada kisah atau apa sahaja yang hendak admin kongsikan ke dalam blog ini, terus WhatsApp admin di 0149678920


Hidup kat tanah tandus seperti di Afrika memang sulit mencari sumber air. Cerita kali ini berkenaan dengan teknik unik seorang lelaki asli Afrika mencari sumber air dengan eksploitasi seekor babun.


Apa yang lelaki ini buat sangat mudah, digalinya satu lubang kecil didalam busut menggunakan kayu dan dimasukkan kekacang ke dalamnya. Ianya bagi memerangkap seekor babun yang memerhatikan perbuatannya itu.

Babun tersebut akan memasukkan tangan kedalam lubang dan apabila ia mencapai dan menggenggam kekacang itu, tangannya akan terperangkap. Itulah masanya lelaki tersebut akan menangkapnya.

Cerita belum habis, ditambat babun itu tadi disebatang pokok dan diberi makan. Semalaman babun itu dibiarkan makan tanpa minum. Keesokkan harinya, babun itu dilepaskan dan terus berlari mendapatkan sumber air untuk diminum dan inilah masanya lelaki tersebut mengejar dan mengekori babun tersebut untuk mengetahui dimana letaknya sumber air dengan bantuan seekor babun yang kehausan!.

mudahkan....videonya dibawah ini :






Jika anda ada perniagaan dan produk Muslim yang hendak admin viralkan sila WhatsApp kami >Klik Disini<
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila viralkan artikel di atas dengan klik button share WhatsApp, Facebook, Twitter dan lain-lainnya dibawah ini

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.