Laman Utama » » Nak samak ke jika tersentuh kasut2 yang digigit anjing kat jalanan

Nak samak ke jika tersentuh kasut2 yang digigit anjing kat jalanan

كڤد اورڠ اسلام يڠ تله چوكوڤ عمور 21 تاهون، سيلا دفتر سباڬاي ڤميليه اونتوق اندا دبنركن مڠوندي ددالم ڤيليهن راي. اورڠ اسلام يڠ تيدق امبيل ڤدولي ڤوليتيك، اكن دڤيمڤين اوليه اورڠ ڤوليتيك يڠ تيدق اكن ڤدوليكن اسلام.

ماري كيت مڽوكوڠ ڤرودوق دان ڤرنياڬان مسلم كران مسلم يڠ كاي اكن ممبريكن منفعة كڤد سلوروه اومت اسلام ملالوءي زكاة، صدقه دان واقف.


[07/10, 7:01 p.m.] Aku adalah Saya: ust baru2 ni saya ada lalu atas tanah yg basah yg mana disitu ada kasut yg sy rasa kebiasaannya digongong anjing, saya tak sentuh pun tp disebsbkan tanah tu basah..apakah najis berpindah pada kaki saya?
[07/10, 9:29 p.m.] Ust Fauzi Haji: Tn.. kalau x pasti abaikan.. kalau yakin ..najis berpindah bila basah... maka kena samak...
[07/10, 9:30 p.m.] Aku adalah Saya: saya tak sentuh pun cuma dlm keadaan lepas hujan sehari dua sebelum tu tanahnya basah...
[07/10, 9:32 p.m.] Ust Fauzi Haji: Ok. kalau kat tanah.. suci sbb kena air n tanah
[07/10, 9:34 p.m.] Aku adalah Saya: tapi saya tak fikir la... soal kasut tu datangnya sebelum ke selepas hujan... sbb sebelum ni xpernah pun dtg tempat tu... so sy anggap suci je la...
[07/10, 9:51 p.m.] Ust Fauzi Haji: Ya tn...👍😁
Jika anda ada perniagaan dan produk Muslim yang hendak kami viralkan secara PERCUMA sila WhatsApp kami Klik Disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsikan di media sosial

No comments

Powered by Blogger.