Entah bila anak yatim dapat mendiami asrama ini

Kalau ada apa-apa cerita atau produk nak dikongsi ke dalam blog ini, terus je pm facebook Kriss Merah <= klik



BILA AGAKNYA ANAK-ANAK YATIM INI BOLEH MENDIAMI ASRAMA BARU? Sedih...

Pihak TAYAS berazam untuk mulakan operasi pada tahun ini. Namun akibat kekurangan dana , bangunan asrama ini tidak dapat disiapkan lagi. Banyak lagi infrastruktur perlu diadakan sebagaimana yang diwajibkan pihak berkuasa. Hutang barang binaan pun banyak lagi belum dilunaskan.

Ramai anak-anak syurga dari keluarga miskin sekian lama menunggu untuk diterima masuk ke pusat ini. Mereka ini akan dibiayai sepenuhnya persekolahan. Makan minum mereka akan dijaga dan kasih sayang kepada akan diberikan perhatian utama.

Akaun dana TAYAS :
(Maybank islamic) 563064140127 
Pusat Pengajian Al Sidiqi

Pihak TAYAS perlukan sekurang-kurangnya Rm15 ribu setiap bulan bagi menyiakan asrama ini mengikut jadual setelah tertunda beberapa kali akibat kekurangan dana. Kini , kutipan setiap bulan tidak sampai Rm10 ribu. InsyaAllah, bantulah kami untuk realisasikan hasrat membela anak-anak syurga dari keluarga miskin dan ditempatkan di asrama baru ini sebelum akhir tahun ini.

Mari kita fahami firman Allah dan hadith nabi di bawah. Semoga Allah ampunkan kita dan memberikan kita keinsafan.

Allah Taala menyebut di dalam Surah ad-Duha ayat 9-10 : "Pada anak yatim itu ada penawar yang menyembuhkan. Pada anak yatim itu juga ada racun yang sangat menyakitkan. Sekiranya hatimu tega dan rela dengan kesusahan mereka ertinya kau lupa dengan pesan Allah ini. Maka terhadap anak yatim janganlah engkau berkasar, dan terhadap pengemis janganlah kau herdik."

Mereka ini mempunyai hak untuk ditunaikan seperti mana yang disebut dalam ayat di atas, berbuat baik kepada mereka adalah perkara yang paling terpuji, dan menyakiti mereka adalah perkara yang paling dikeji. Rasulullah SAW bersabda : "Sesiapa yang menanggung makan minum seorang anak yatim Muslim sehingga cukup keperluannya, maka wajib baginya syurga." (Riwayat al-Tabarani)

Akaun dana TAYAS :
(Maybank islamic) 563064140127 
Pusat Pengajian Al Sidiqi

Sebaran pertanyaan sila hubungi:
Sdr. Ikhwan 011-10693390 (Penyelaras Dana Kompleks TAYAS)
Tahfiz Anak Yatim Al-Sidiqi, Kg. Batu Rakit, Kuala Nerus,
Kuala Terengganu.

Sebarang transaksi sumbangan boleh diemailkan ke danatayas@gmail.com atau sms & whatapp ke 01110693390

Sila Like & Share :
https://m.facebook.com/pg/Pusat-Tahfiz-Anak-Yatim-As-Sidiqi-448635755341694/photos/?tab=album&album_id=459821817556421&mt_nav=1

Akaun dana TAYAS :
(Maybank islamic) 563064140127 
Pusat Pengajian Al Sidiqi







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsikan Cerita ini klik button di bawah

No comments

Powered by Blogger.