Laman Utama » » Daging babi dijual dalam tin dan kaunter tidak diasingkan

Daging babi dijual dalam tin dan kaunter tidak diasingkan

كڤد اورڠ اسلام يڠ تله چوكوڤ عمور 21 تاهون، سيلا دفتر سباڬاي ڤميليه اونتوق اندا دبنركن مڠوندي ددالم ڤيليهن راي. اورڠ اسلام يڠ تيدق امبيل ڤدولي ڤوليتيك، اكن دڤيمڤين اوليه اورڠ ڤوليتيك يڠ تيدق اكن ڤدوليكن اسلام.

ماري كيت مڽوكوڠ ڤرودوق دان ڤرنياڬان مسلم كران مسلم يڠ كاي اكن ممبريكن منفعة كڤد سلوروه اومت اسلام ملالوءي زكاة، صدقه دان واقف.


[04/10, 7:25 a.m.] Aku adalah Saya: assalam ust nak tanya, di tempat saya ada kedai cina yg jual daging babi dlm tin, kaunter pembayaran x diasingkan... kpdnkk dah nasihatkan dan dah xde sekarang jual daging babi dlm tin tu, adakah kaunter yg ada sekarang dikira suci kalau letak apa barang?

saya tak pernah lihat ada orang beli daging babi dlm tin tu pun... ada dua kaunter xtahu dan xpernah lihat... sekadar rasa kalau ada yg beli
[04/10, 7:48 a.m.] Ust Fauzi Haji: Wlkm slm... suci sbb daging tersebut dlm tin... dan blh berurusan dgn kauter tersebut.. yg penting yg kita beli halal... sebaiknya berjualbeli lah dgn kedai islam... kecuali kalau terpaksa.. mahal sikit tak pe... sbb jualbeli dgn org islam dpt pahala
[04/10, 7:49 a.m.] Aku adalah Saya: ramai yg tak tahu... tapi saya xde la selidik ada ke tak org beli... so anggap kaunter tu suci ye
[04/10, 7:50 a.m.] Ust Fauzi Haji: Ya..
Jika anda ada perniagaan dan produk Muslim yang hendak kami viralkan secara PERCUMA sila WhatsApp kami Klik Disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsikan di media sosial

No comments

Powered by Blogger.