Ain najis anjing dah tak nampak, tersebarkah najis bila terpijak?



[16/10, 4:04 p.m.] Aku adalah Saya: assalam ust, ada anjing berak di kaki lima pejabat saya, pejabat sy ni non muslim... susah sy nak suruh sertu... mereka hy cuci dengan air biasa shj... ain najis sudah tiada... apa yg patut sy buat
[16/10, 5:56 p.m.] Ust Nik Azizan Tarranum: Wslm
[16/10, 5:57 p.m.] Ust Nik Azizan Tarranum: Awak ambik air campur dengan tanah.. lepas tu lalukan tempat najis tu
[16/10, 5:57 p.m.] Ust Nik Azizan Tarranum: Kemudian siram lagi dgn air biasa sampai 7x termasuk yg tanah tadi
[16/10, 5:59 p.m.] Aku adalah Saya: ain najis dah xde, tp ada org terpijak kawasan tu dlm keadaan tapak kasut basah... tersebar ke najis
[16/10, 6:00 p.m.] Ust Nik Azizan Tarranum: Takpe
[16/10, 6:00 p.m.] Ust Nik Azizan Tarranum: Yg tu bukan kuasa kita lak nak cari bekas tapak kaki org pijak
[16/10, 6:13 p.m.] Aku adalah Saya: maknanya kitmra perlu dibasuh tempat yg dulunya ada najis la ye... kalau terpijak kawasan tu walau belum samak tp ain najis dah xde... dan pijak kawasan lain.. x dikira najis tersebar kan?
[16/10, 6:27 p.m.] Ust Nik Azizan Tarranum: Buat tempat asal..
[16/10, 6:27 p.m.] Ust Nik Azizan Tarranum: Ambik lah lebih skit kawasan yg area situ
[16/10, 6:30 p.m.] Aku adalah Saya: tu la sy fikir mcm tu... dekat kawasan tu ada karpet kecil. xperlu la karpet tu nak dibasuh sekali kot
[16/10, 6:30 p.m.] Aku adalah Saya: jarak pun dlm 10 meter
[16/10, 6:32 p.m.] Ust Nik Azizan Tarranum: X perlu
[16/10, 6:36 p.m.] Aku adalah Saya: dulu dekat kem, ada kawan ni terpijak sikit tahi anjing... dia gosok2 tapak kasut kt rumput... 

sama jugalakan tapak kasut shj yg perlu disamak... kt mana lsntai dia pijak x perlu samak kan..

lg ain najis kt kasut tu pun dah xde
[16/10, 6:38 p.m.] Ust Nik Azizan Tarranum: Samak kasut tu je
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsikan Cerita ini klik button di bawah

No comments

Powered by Blogger.