Laman Utama » Saksi : Tasik bekas lombong Taman Putra Perdana tempat orang buang barang sihir

Saksi : Tasik bekas lombong Taman Putra Perdana tempat orang buang barang sihir

كڤد اورڠ اسلام يڠ تله چوكوڤ عمور 21 تاهون، سيلا دفتر سباڬاي ڤميليه اونتوق اندا دبنركن مڠوندي ددالم ڤيليهن راي. اورڠ اسلام يڠ تيدق امبيل ڤدولي ڤوليتيك، اكن دڤيمڤين اوليه اورڠ ڤوليتيك يڠ تيدق اكن ڤدوليكن اسلام.

ماري كيت مڽوكوڠ ڤرودوق دان ڤرنياڬان مسلم كران مسلم يڠ كاي اكن ممبريكن منفعة كڤد سلوروه اومت اسلام ملالوءي زكاة، صدقه دان واقف.


Semalam 3 Oktober 2018, negara gempar dengan tragedi kematian 6 anggota penyelamat ketika misi mencari mangsa lemas di tasik bekas lombong Taman Putra Perdana, Cyberjaya.



Menurut pengalaman saksi-saksi yang pernah mendiami kawasan berhampiran, tasik tersebut mempunyai kedalaman yang sangat dalam dan dikatakan "keras" disebabkan menjadi tempat buangan barangan sihir...

antara pengalaman yang diceritakan:


"Aku pernah tinggal depan lombong tuu tmn putra perdana selama 5 tahun..lombong tuu dalam sangat  & ada putaran arus songsang...pernah suatu ketika dahulu ada jentolak jatuh hingga kini tk dijumpai..mohon ibubapa pantau ank2 mereka supaya jgn dekati lombong tuu...Ada satu lagi ianya tempat buangan sihir & bahan2 ilmu hitam yg ingin dilupuskan oleh orang2 sekitar & luar kawasan itu yang berjaya ditangkap oleh Ustaz atau pakar perubatan islam. Di lupuskan ianya disitu bermaksud kawasan itu terpencil sedikit areanya serta sunyi .Takziah pada kuarga mangsa..Moga pengorbanan Wira ini Syahid..Aamiin...Al-Fatihah..😢"

- FB Shahrul Azhar Abdullah

"Saye dok sana dulu... lombong ni dlm cm tasik biru kundang... kat situ klu tngah hari nmpak tenang je... klu mlm allah cm ade mende menyeru kita pulak... mcm dia ckp tu lah situ tempat pembuangan segala jenis sihir... kwan saya pun buang sihir kat situ gak ... jauhknlah klu boleh x ush lh pi tmpt cm tu... serius weiii sram... sampai la saya dah pindah kat ijok tapi bayang sram ade lagi bukan nk membohong pasal cite ... ni pengalaman"

- FB Farah Farah Aleeyana




Ada juga dakwaan yang mengatakan lombong tersebut sangat dalam...


Kalau tengok imej satelit ni.... tasik bekas lombong memang sangat luas


Jika anda ada perniagaan dan produk Muslim yang hendak kami viralkan secara PERCUMA sila WhatsApp kami Klik Disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsikan di media sosial

No comments

Powered by Blogger.