Hanpa tau tak Allah puji hanpa depan Malaikat?


Jika anda ada produk atau perniagaan Muslim nak viralkan bersama kami,



Nasihat Tuan Guru Sidek Noor pada anak muridnya .. 

:: Hangpa mai ngaji ni kerana apa ?? .. Kerana manusia ? Riak untuk manusia ?? .. Apa manusia ni boleh bagi dekat hangpa ?? .. Cuba hangpa pikir elok2 .. Hangpa bangkit tengah2 malam , sembahyang tahajjud , hangpa pulak hafal Quran .. Hangpa tau tak .. Allah Taala BANGGA dengan hangpa .. 

Cuba hangpa bayangkan hangpa umur baru dua puluhan .. Orang kat luar tu yang umur macam hangpa dok buat apa?? .. Yang naik moto laju .. Yang pergi kelab malam .. Yang buang masa duk bawah lampu main gitar .. Yang tidur berdengkur .. Hangpa pula bangkit malam kerana Allah .. 

Hangpa tau tak Allah Taala puji hangpa depan Malaikat .. Allah Taala berkata pada Malaikat " Mereka ni sanggup tinggal tempat tidur mereka kerana Aku .. Mereka beribadat kerana Aku " .. Allahurobbi .. Allah puji hangpa depan Malaikat .. Buat apa kita nak orang puji .. Manusia bukan boleh bagi apa pada kita .. Ngaji lah elok2 .. Biar ikhlas hanya KERANA ALLAH .. ::

- Tuan Guru Sidek Noor ( Mudir Pondok An-Nur Beruas ) -

Cc : Tengku Yusuff



VIRALKAN ARTIKEL DI ATAS
Klik button Facebook, Twitter, WhatsApp di bawah


Jika anda ada produk atau perniagaan Muslim nak viralkan bersama kami,


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.