Alat bantuan seks tertua didunia

توليسله اڤ يڠ كاو ليهت، چاتتله اڤ يڠ كاو فيكيركن، بيار مريك ايت تاهو بهاوا ملايو ايت بوكن سمواڽ بوليه دڤربودوهكن. كيت اومت ملايو بڠسا يڠ بردولت، اڬام اسلام منجاديكن كيت هيدوڤ برمرواه، برجواڠله ممباڠونكن بڠسا، منڬقكن اڬام دان ممڤرتاهنكن نڬارا. ايڠتله ڤسانكو اين، بيار ڤوتيه تولڠ، جاڠن ڤوتيه مات


Alat Bantu Seks berusia 2,800 Tahun 

Para ilmuwan Jerman yakin mereka telah menemukan sex toy atau alat bantu seks tertua di dunia. Alat ini dijumpai bersama batuan lain yang diyakini berusia lebih dari 30,000 tahun. Seperti mana yang dimuat didalam laman web orange.co.uk, jurucakap Universiti Tubingen, Jerman mengatakan penemuan ini menjadi suatu hal yang mengejutkan. 

Salah satu batu 'mencurigakan' berbentuk batang yang memiliki ukuran 8 inci. Bentuknya mirip alat kelamin lelaki atau dalam bahasa Sanskrit dinamakan phallus. Batu ini bentuknya memang seperti alat membuat api purba, namun ukurannya yang mirip ukuran alat kelamin lelaki, membuat ilmuwan meragukan fungsinya. Apalagi, ada bentuk seperti lingkaran cincin dibahagian hujungnya. Ilmuwan memperkirakan usia alat ini paling kurang 28,000 tahun. Alat ini ditemukan di sebuah gua dekat Ulm di Jerman. 

Menurut para ilmuwan alat ini dibuat dari batu lanau dan tampaknya dibuang kerana sudah rosak. Diperkirakan barang-barang ini dibuat oleh manusia yang tergolong moden (Homo sapiens) bukan sepupunya yang lebih tua (Homo neanderthalensis).



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsikan Cerita ini klik button di bawah

No comments

Powered by Blogger.