Perlu ke sedekahkan al Fatihah kepada ibu bapa yang masih hidup atau dah meninggal dunia?

توليسله اڤ يڠ كاو ليهت، چاتتله اڤ يڠ كاو فيكيركن، بيار مريك ايت تاهو بهاوا ملايو ايت بوكن سمواڽ بوليه دڤربودوهكن. كيت اومت ملايو بڠسا يڠ بردولت، اڬام اسلام منجاديكن كيت هيدوڤ برمرواه، برجواڠله ممباڠونكن بڠسا، منڬقكن اڬام دان ممڤرتاهنكن نڬارا. ايڠتله ڤسانكو اين، بيار ڤوتيه تولڠ، جاڠن ڤوتيه مات


Assalamualaikum wbt...




Perlu Ke Sedekah AlFatihah Kat Org Mati? Rupa2nya. 
Ust Don Beri Penjelasan MENGEJUTKAN !!!

Sering menjadi persoalan, perlu ke sedekah Al-Fatihah kpd ibubapa atau sape2 yg sudah meninggal dunia? Ustaz Don Daniyal tampil memberi penjelasan yg intipatinya LEBIH BESAR & MENGEJUTKAN !!! Hanya ngn share saje pun anda sudah mendapat pahala. Perlu Ke Sedekah AlFatihah pd Org Mati? Rupa2nya

Ust Don Beri Penjelasan MENGEJUTKAN !!!|  SEDEKAHKANLAH AL FATIHAH UNTUK IBUBAPA MU SETIAP SELEPAS SOLAT SUBUH. 

Ini merupakan nasihat Ustaz Don kpd anak2  yg masih hidup didunia ini supaya diluaskan pintu rezeki bagi mereka. Rasulullah SAW pernah bersabda:-

“Setiap pagi sedekahkan Al-Fatihah kpd kedua ibu bapamu (tak kira masih hidup@telah tiada)” ………. nescaya pintu rezekimu akan terbuka buat kamu …Close
Berdasarkan Hadith Nabi SAW:-

“Tidak akan terputus rezeki seseorang ANAK selagi dia tidak meninggalkan doa kpd kedua org tuanya dlm sehari” Huraian hadith:-

Jgn sesekali meninggalkan doa kpd kedua ibubapa (baik yg hidup mahu pun yg sudah tiada)

Allah akan memurahkan rezeki kpd mereka yg tidak putus2 berdoa kpd kedua ibu bapa (hidup atau mati). Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah SWT

Semasa berdoa, berdoalah dgn bersungguh2.…. Tadah tgn dan Bayangkan wajah kedua org tua kita, termasuk guru2 Kita dan mereka2 Yg banyak menolong kita (berdoa perlu benar2 bersungguh2)

Mereka yg lupa berdoa kpd kedua orang tua, akan disempitkan rezeki Oleh Allah SWT.

Bagi yg berniaga, tak perlu ada ilmu pelaris. Cuma jgn lupa Doakan ibu bapa kita setiap hari.

Rezeki bukan sahaja berupa wang ringgit, tetapi segala nikmat yg kita Dapat dari Allah (e..g. Makanan, Kesihatan, Kasih Sayang, Ilmu dsbnya ..) In Syaa Allah. Berusaha dan bertawakal.… In Syaa Allah

Rezeki itu bukan kerana ada sijil SPM, STPM, IJAZAH dsbnya ….. tapi dgn hati yg tulus ikhlas dan doa kita utk ibu dan bapa kita….. Mari kita Cuba. Allahhuakhbar
Caranya:-

“YA ALLAH YA TUHANKU, ampunkan lah dosa2 kedua orang tua ku, berkatilah kedua mereka itu, sihatkan lah mereka, murahkan lah rezeki mereka, panjangkan lah usia mereka, jauhilah sebarang bahaya, Dan lindungilah mereka. Aminn yarabillialamin. 

“(Doa ini utk org tua kamu yg masih hidup) 

Untuk yg sudah meninggal:-

“YA ALLAH YA TUHANKU, ampuni lah segala dosa2 orang tuaku, tempatkanlah bapaku / Ibuku ditempat orang2 yang beriman.
amin amin ya rabbal alaminn....

Subhanallah ringan- ringankanlah tangan korang untuk share benda ni. 

Dapat pahala mengingatkan saudara Islam yang lain. Malaikat maut datang melawat kita sebanyak 70 kali setiap hari.

Bila2 masa jer malaikat boleh tarik nyawa kita .

Sebarkan agar umat Islam tahu ! 

✅KIRIMKAN INI 
SEMAMPUMU DAN  
SEIKHLASMU KEPADA
SESAMA MUSLIM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsikan Cerita ini klik button di bawah

No comments

Powered by Blogger.