Laman Utama » , , » Anak muda yang malas sambung belajar rugi korang tak baca ni

Anak muda yang malas sambung belajar rugi korang tak baca ni

كڤد اورڠ اسلام يڠ تله چوكوڤ عمور 21 تاهون، سيلا دفتر سباڬاي ڤميليه اونتوق اندا دبنركن مڠوندي ددالم ڤيليهن راي. اورڠ اسلام يڠ تيدق امبيل ڤدولي ڤوليتيك، اكن دڤيمڤين اوليه اورڠ ڤوليتيك يڠ تيدق اكن ڤدوليكن اسلام.

ماري كيت مڽوكوڠ ڤرودوق دان ڤرنياڬان مسلم كران مسلم يڠ كاي اكن ممبريكن منفعة كڤد سلوروه اومت اسلام ملالوءي زكاة، صدقه دان واقف.


UNTUK ANAK MUDA 15 TAHUN - 30 TAHUN.

Kpd anak muda yg gagal dari segi akademik atau yg x minat utk sambung belajar lagi, aku nk bg korang sikit tips utk jd kaya pd masa akan dtg...

Step 1.

Korang berangan dlu nk jd tokey apa. Nk jd kontraktor kaa, nk jd tokey restoran kaa, nk jd tokey stesen minyak kaaa atau apa shj. BERANGAN DULU.

Step 2.

Lps siap berangan korang pegi mtk kerja dlm bidang yg korang minat tu. Jadi kuli. Kalo kerja restoran tu kene jd tukang basuh pinggan basuh je pinggan tu. Kalo minat nk jd kontraktor, keje td kene pegang skop ceduk tar, ceduk je tar tu.

Step 3.

Dlm pada korang cuci pinggan, dlm pd korang pegang skop cedok tar tu korang belajar setiap inci tpt kerja korang tu. Kalo yg cedok tar tu, korang npk mesin gelek jalan, belajar bwk. Belajar cara2 selenggara mesin tu. Buat baik dgn bos korang. Tnya kt mana nk dpt supply tar tu. Pendek citer, belajar secara terperinci berkenaan kerja yg ko pilih tu. Bnyk tanya. Dan yg paling penting aku nk pesan ialah: ISTIQOMAH. TETAPKAN HATI. SABAR. JGN MUDAH MENGALAH. JGN SUKA LOMPAT SANA LOMPAT SINI.

Dlm masa lima ke enam tahun kalo ko ikut tips aku nie, in shaa Allah selepas 6 tahun tu ko akan jd tokey besar... Yakinlah.

Nota: aku dh tngok dpn mata aku sndri. Berpuluh kenalan aku yg x lulus spm, ada yg x reti kira duit pun ada, tp kaya raya. Semua cerita benda yg sama mcm aku tulis ni... Dan yg paling penting, jgn jual agama.

Semoga bermanafaat.



Jika anda ada perniagaan dan produk Muslim yang hendak kami viralkan secara PERCUMA sila WhatsApp kami Klik Disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsikan di media sosial

No comments

Powered by Blogger.