Jika anda kata mereka hebat, anda silap!


Jika anda kata :

1. Jika anda kata pengusti WWE hebat dan gagah. Anda kena cek balik siapa Rasulullah ﷺ. Baginda pernah mengalahkan Rukanah Bin Abd Yazid seorang ahli gusti hebat pada zaman jahiliyah.

2.  Jika anda kata Lars Andersen Seorang pemanah profesional dari Denmark, tetapi dia belum tentu tepat panahannya di medan perang seperti Saad Bin Abi Waqqas yang panahannya tidak pernah tersasar dalam perang Uhud.

3. Jika anda kata Ben Johnson adalah pelari terpantas di dunia, anda silap. Huzayfah Bin Badr mampu menempuh jarak perjalanan 8 hari hanya dalam masa sehari manakala Zakwan Maula Umar Bin Al- Khattab belari dari Mekah ke Madinah hanya dalam masa sehari sahaja.

4.  Jika anda kata Zydrunas Savickas (world strongest man) strongest then other. Anda salah. Kerana Muhammad Bin Al-Hanafiyyah pernah mengangkat dan menghumban orang terkuat dari Rom ke tanah.

5. Jika anda kata Edward Lawrence Levy johan angkat berat dunia. Ali Bin Abi Talib ada cerita sendiri dalam perang Khaibar. Beliau menjadikan pintu milik Yahudi yang beratnya tidak mampu diangkat oleh 10 orang lelaki sebagai perisainya.

ANDA FIKIR SENDIRI... SEBENARNYA ANDA TELAH DITIPU DAN SEJARAH ISLAM MEMBUKTIKAN BAHAWA PEJUANG ISLAM LEBIH HEBAT.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kongsikan Artikel ini

No comments

Powered by Blogger.